
Espai Fosc. Del 12 al 16 de setembre.
Dansa.
“Amb temps” és un treball sobre com vivim la fenomenologia de la temporalitat, que vol explorar que passa amb la percepció del temps en diferents estats i situacions. En els ritmes lents es viu el temps amb una altra amplitud. La informació s’ordena en llocs del cos, el cos és un mapa viu i canviant, és un oceà. La lentitud permet anar al fons de l’oceà, i no només nedar en la remoguda superfície. Busco l’amplificació de la sensació on cada milímetre del temps i del moviment té molt contingut. Que passa doncs en la rapidesa?
Una peça basada en la improvisació i la composició instantània.
L’objectiu és treballar la composició instantànea i la improvisació. Atrevir-se a crear atravessant el no-res. Tenir totes les possibilitats, aquestes es condensen en una sola que es fisicalitzarà en l’espai/temps. Situar l’exploració en la vivència del temps ajuda a generar material i descobrir possibilitats de diàleg amb sí mateixa i la mateixa peça. Considero una base important per a la improvisació la questió de la temporalitat.
El temps em dóna l’oportunitat i focus d’estudiar el tempo, el ritme, l’energia i el contingut d’una peça improvisada.
Aquest és un procés de recerca i creació d’un solo.
Breu cv fr Maria Mora Alcolea:
Ballarina-intèrpret i improvisadora, facilitadora d’Axis Syllabus, Improvisació i Contact Improvisació. Estudiar al Conservatori Artemis Dansa i amb la professora Anna Corredor a Tarragona, en 2007 viatja a Brussel·les durant 5 anys per a involucrar-se en la xarxa internacional d’investigació Axis Syllabus; ASIRN. Axis Syllabus treballa l’anatomia del moviment i la física, entenent límits i capacitats del cos i l’eficiència energètica. N’és mestra certificada. Avui és la única instructora a nivell espanyol. Imparteix classes regularment en el seu territori i a l’estranger; Itàlia, Alemanya, Hongria, Bèlgica, França, Suïssa, Republica Txèca i Grècia. Professora en el International Nomadic College of the Axis Syllabus a França al 2019.
Paral·lelament a Brusel·les rep entrenament de diferents mestres a Jette Studio, Hybrid Studio i La Raffinerie, on coneix a The Slovaks, Fatou Traoré, Rasmus Olme i molts altres.
Part integrant del projecte Fàscia entre el Caos i l’Ordre, amb Ona Fusté, apliquen l’escolta del teixit connectiu, l’Axis Syllabus i l’Osteopatica Craneosacral al Contact Improvisació
Està en la formació de Biodinàmica Craneosacral Amb la formadora Carme Renalies.
Artísticament segueix varies vessant; –
-Intèrpret i investigadora en la dansa improvisació i la composició a temps real, s’identifica i s’inspira amb el treball de Julein Hamilton, Katie Duck i Sònia Sánchez així com d’altres professionals d’aquest camp. Treballa el Soundpainting, amb el Col·lectiu Free’t amb el que treballa fa 7 anys amb diferents espectacles.
És també activa des de fa 15 anys en el Contact Improvisació(CI),
Ha col·laborat i col·labora en diferents projectes i col·lectius com Zum Zum Teatre, Imperdibles 21, Cia Alaka, Col·lectiu Free’t, Col·lectiu En Transit, Duo Arima, Duo Dau, Projecte Coordenades. Son projectes basats en la improvisació i la interdisciplinarietat. Actualment s’endinsa en un treball en solitari Amb Temps.